Välkommen!

tisdag 10 februari 2009

Stilpolisen


Jag har för ovana att syna folk i sömmarna....vet inte varför - det bara blir så. Jag är inget slaviskt modeoffer själv, jag tar på mig det som känns rätt för mig. Sen kanske jag använder färger och accessoarer osv som är "inne" just för stunden. Men jag tar inte på mig något jag tycker är fult(el. obekvämt), bara för att det råkar vara modernt! Och jag tror inte att någon av mina vänner tycker att jag klär mig fult heller. Så jag är väl lite sådan att jag tycker att jag kan ha åsikter om hur folk ser ut...Min man tycker att jag är jätte-elak som kommenterar allt å alla! Men jag kan inte hjälpa det! Men jag kollar ju inte enbart i negativt syfte! Jag kan titta på folk med avund också. Tänka att "den där kombinationen var ju snygg - varför kom inte jag på det!". Så jag är inte bara elak! Men iaf, till dagens stilpolisärende: Mötte en tjej när jag var påväg att hämta Anton på dagis. Hon hade jättesnygg kappa och ett par snygga stövlar - men på huvudet hade hon en KEPS!! (Ingen gubbkeps, utan en helt vanlig keps!) Det såg ju bara så fel ut! Sådana där saker stör mig! (särskilt som stövlar & kappa var mörka, men kepsen var vit).Jag har sånt där matchnings-syndrom.....Can´t help it.....Någon mer med någon störning?? Hallå......?

1 kommentar:

M sa...

för att få en jämn ström av läsare så bör man uppdatera minst tre gr per dag. Även om det bara är en fjuttig bild. det är min erfarenhet =)