Välkommen!

söndag 15 februari 2009

Jag läser...



Just nu läser jag böckerna av David Pelzer. Har länge hört talas om boken Pojken som kallades Det, men eftersom jag inte är någon bokmal så har det inte blivit att jag läst den. Men så hade David lånat dem av en arbetskamrat, och nu har jag ju pga amningen riktigt kommit igång med läsningen. Har även avverkat Millenium-trilogin av Stieg Larsson. Böckerna är oerhört skrämmande...Davids arbetskamrat tyckte den var så hemsk så hon kunde inte läsa färdigt den! Jag har ju förstått att de tillhör genren böckermanbörhaläst-för att inte anses fullständigt okultiverad!! Har nu även läst bok nr 2-Pojken som inte fanns. Och ikväll ska jag börja på nr 3- Pojken som överlevde. Det hemskaste är ju att detta inte är fiktion - man får gång på gång påminna sig om att detta har verkligen hänt på riktigt!! Trots att historien är helt sanslös...När jag läste den första boken medan jag nattade Edvin kom jag på mig själv med att titta på honom där han låg i min famn....Och jag kunde inte för mitt liv begripa hur någon kan göra så mot ett barn - speciellt inte mot sitt eget! Usch, ryser....Har ni inte läst dem - gör det!



















1 kommentar:

Helena sa...

Jaaa, de böckerna är vidriga! Otroligt att han fick ett normalt liv till slut! Är väl egentligen allt för vanligt att ungar far illa och att föräldrarna bär skulden för det!
Kram